2011. szeptember 5., hétfő

Turné láz :) - Avagy hogyan spórolj, mit vigyél magaddal és mire érdemes odafigyelni :)


Turné tippek by Netta :)

1. Spórolás
Sajnos sok fantól hallottam vissza, hogy Ő személy szerint azért nem tudott jönni, mert nem volt rá pénze. Igen sajnos ez tény: Ha nincs pénz, nincs koncert.
Remélem, nem haragszotok meg, ha elmesélem  a személyes élményemet a pénzgyűjtéssel kapcsolatban, hogy én mit tettem, hogy több koncertre el tudjak menni a Humanoid turnén:
Már 2009 elején elkezdtem spórolni a következő koncertre. Az első spórolási ötletem a következő volt: apró gyűjtés. Tudom, hülyén hangzik, de én utálom az apró pénzt, ezért mindig bedobom Őket egy dobozba és ott gyűjtögetem az 5 – 50 Ft-os érmékig bezárólag. Pontosan 2009 januárjában kezdtem el gyűjteni és 2009 októberében számoltam meg először. Meglepődtem, amikor meglett a végösszeg, ugyan is kijött belőle a bécsi koncertjegy ára, így egy koncertjegyet kipipálhattam.
A következő lépésem a munkakeresés volt. Szintén 2009 januárjában kezdtem el, de esélytelennek tűnt, mindaddig, amíg a jóisten rám nem tekintett, amikor is az iskolánkban felajánlottak egy munkalehetőséget: Egy szállodában lehet hostesskedni napi 4 órában, 400 Ft-os órabérrel. Egyből kaptam a lehetőségen, az elsők között emeltem a kezem a magasba. Mivel sokan jelentkeztünk, ezért csak havi 10.000 – 16.000 Ft között mozgott a fizetésem, de elhatároztam, hogy 50.000 Ft-ot minimum összegyűjtök és félrerakok a Tokio Hotel miatt. Az összeg össze is gyűlt októberre, így meg tudtam venni még két koncertjegyet és még maradt is pénzem, amiből az úti költséget ki tudtam fizetni. Az eredmény: Három koncertjegy :).

Ezen kívül is persze lehet spórolni. De hogyan? Vegyük csak szépen sorra:
- Zsebpénz: Nem kell az egészet elkölteni! A fele haszontalan dolgokra megy el, ezt Ti is ugyanígy gondoljátok, tudom! Rakjál belőle félre bátran! Gondolj a célra! Mire másra költenéd?: McDonalds, cigaretta, olyan cipőkre, amiket soha nem fogsz felvenni stb. Mérlegeld először, hogy mire van szükséged és mire nem! Ülj le és gondold át mi éri meg jobban: Koncert vagy felesleges dolgok?
- Karácsonyi/szülinapi/húsvéti/névnapi pénz: Ilyenkor az egész családtól általában pénzt kap egy kamasz lány/fiú. Tudom, hogy nehéz megállni, hogy azt a sok pénzt ne költsed el, de gondolj bele, hogy az lenne a legszebb ajándék, ha láthatnád Őket, ha ott bulizhatnál a koncerten…Ennek a gondolatnak a tudatában próbálj meg belőle félre rakni!
- Munka: Manapság nagyon nehéz munkát találni és ha valaki talál, akkor becsülje meg bármi is az! Nincs annál jobb, mintha fizetést kap az ember higyjétek el! Én személy szerint mindig félrerakok a fizetésemből, csak Miattuk. Diákoknak a legkedvezőbb a diák munkaközvetítőn keresztül munkát találni. Manapság már rengeteg ilyen szervezet van, csak körbe kell nézni.
- Lomtalanítás: Nyisd ki a szekrényed és nézz körbe, hogy mire van szükséged. Vedd sorra a ruháidat, cipőidet, CD-idet, DVD-idet stb. Ha úgy döntesz, hogy ezek már nem kellenek, akkor nyugodtan rakd fel Őket az internetre és próbáld meg eladni. Leginkább licit oldalakon próbálkozz! (Vatera, TeszVesz)

Szóval mindenkinek azt javaslom, hogy tűzzön ki maga elé egy összeghatárt és próbálja meg azt a pénzt összeszedni! Természetesen nem muszáj betartani a fent írtakat, ezek csupán ötletek. De tudnotok kell, hogy az álmaitokért tennetek kell! Nem fog az öletekbe hullani semmi, ha csak otthon ültök és várjátok a csodát! Szóval hajrá Alienek!

2. Kijutás: (Ha külföldre mész)
- Busz: Az egyik legolcsóbb az „Orangeways” busz. Párezer forintból megvan az oda-vissza út!
- Vonat: Fontos! Vannak kedvezményes jegyek, amiket hamar elkapkodnak, ezért érdemes minél előbb megvenni!
- Repülő: Fapados légitársasággal a legolcsóbb természetesen (Wizzair, EasyJet, Jet2, Germanwings stb.), de mindenki vegye figyelembe, hogy naponta változnak az árak, sőt az időjárás miatt sok járatot törölnek vagy sok járat késik! Pl. ha köd van, esik a hó vagy ónos eső van, esetleg technikai okok miatt.
- Autó: Ha autóval mész ki, mindenképpen kalkuláld bele az estleges autópálya/parkolási költségeket. Menjetek minél többen, hiszen így sokkal olcsóbb.

Fontos! EU-n belül elég a személyi igazolvány, de inkább ellenőrizd le, hogy nincs e szükség útlevélre! Ne a határon koppanj! (Külügyminisztérium oldalán lehet ellenőrizni)

3. Koncertre készülve
A legnagyobb zsongás és idegeskedés akkor alakul ki, ha már megvan a koncertjegy és csak várni kell! Az utolsó napokban azonban rá kell döbbennünk, hogy fogalmunk sincs mit kellene vinni a hosszú órákig/napokig tartó várakozásra, nem tudjuk milyen időjárásra készüljünk, milyen öltözék lenne a megfelelő. Íme, néhány tipp:

Kint alváshoz:
- Sátor: Téli időszakban, szeles – viharos időben elengedhetetlen kellék! Egyszemélyes sátorban ketten is elfértek! Nem kell nagy sátrakra gondolni!
- Hálózsák: Ősszel/Télen/kora tavasszal mindenképpen ajánlatos, mivel a levegő hőmérséklete napfelkeltéig csak hidegebb lesz. Higyjétek el, hogy tapasztalatból mondom. Legközelebb én magam sem felejtem el!
- Öltözék: rétegesen és vastagon! Inkább vigyél több pulcsit, minthogy később agyon fagyj és vacogjon a fogad! Sál, sapka, kesztyű, télikabát! (Télikabát még kora tavasszal is ajánlatos, hiszen éjjel hűvös van)
- Pokróc: Jelszó: Pokrócból sosem elég! Amennyit csak tudsz vigyél! Hiszen valamire le kell ülni, feküdni. Sőt takarózni is jó! Szóval amennyit csak tudsz vigyél! Bármelyik évszakban is mész, vigyél!
- Polifoam: Annyiban előnyösebb, hogy puhán ülsz :)
- Étkezés: Ha főzni szeretnél, akkor már lehet kapni ilyen kisebb gázfőzőket, kicsi lábasokkal. Szerintem nagyon jó még melegedéshez is! Legközelebbre én is beszerzek egyet! Ajánlatos még a termosz is.
- Tisztálkodás: Lehet ma már kapni remek kis törlőkendőket, nedvszívó törölközőket stb. Természetesen egyik sem helyettesítő a fürdést, de átmenetileg megteszi. Aki nagyon kényes és mindenképpen le akar fürödni, annak érdemes kivenni, valami olcsóbb szállást a cél érdekében.

Ötlet a beszerzéshez: Dechatlon

Személyes példa: Amikor barátnőmmel voltunk Prágában koncerten – 12 fok biztos volt éjjel. Nagyon – nagyon hideg volt! A lényeg, hogy volt ott egy német srác, volt rajta egy pulcsi, egy farmer meg egy sportcipő. Ült egyhelyben és vacogott és még vagy 12 óra volt kapunyitásig. Megsajnáltuk szegényt, ezért egy másik barátnőm odaadta neki a pokrócát, de nem hiszem, hogy sokat segített a srácon. Már napok óta ott várhatott! Az ujjai lilák voltak már, alig tudta mozgatni. Mire a beengedésre került a sor a srácnak kékek lettek az ujjai, nem tudom mennyire tudta Őket mozgatni, de tanuljunk a hibájából emberek! Rétegesen öltözködni!

Koncertre:
- Öltözék:
Mivel koncerten sokan vannak, ezért nagyon meleg van, így érdemes pólót/topot felvenni stb. Ez tényleg egyén függő.
- Táska: Szerintem a legmegfelelőbb az övtáska. A válltáska nem éppen előnyös, mert könnyen el lehet veszíteni, ráadásul egész idő alatt fogni kell, sőt még a csarnokba menetelkor át is vizsgálják (ezalatt kb 50 ember bemegy melletted), koncert alatt pedig beleakad mindenbe.
- Fényképező: Ne legyen profi, mert el fogják venni!
- Telefon: Be lehet vinni.
És ami a legfontosabb: Legyen nálad a jegyed! :) – Láttam már olyan lányt, aki napok óta kint volt a csarnok előtt, de elhagyta a jegyét és nem engedték be! Szóval figyeljetek oda rá!

4. Szállás:
Ha külföldre mész és koncert után nincs hol aludnod, akkor mindenképpen érdemes szállást foglalni! Diákszállók a legolcsóbbak.
Ismét személyes tapasztalatból ajánlom az AO Hostel-t, általában 12 euróból kijön egy éjszaka! (Németországban, Csehországban és Ausztriában is megtalálható)


Remélem mindenki számára hasznos volt ez a kis olvasmány és legközelebbi turnén előveszitek ötletmerítés gyanánt. Jó utat és sok első soros koncertet mindenkinek!

Netta :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése